Children’s identification processes with television characters: case studies about colombian children and their favorite cartoon programs.
Resumen
Palabras clave
Texto completo:
PDFReferencias
ÁNGEL, A. (2010). Modelos para comprender la comunicación. Manizales, Colombia: Universidad de Manizales.
ATKINSON, P., DELAMONT, S., & HOUSLEY, W. (2008). Contours of culture: Complex ethnography and the ethnography of complexity. Lanham, MD: Altamira Press.
BAKTIN, M. (1990). Art and answerability. In M. Holquist & V. Liapunov (Eds.), (V. Liapunov, Trans.). Austin: University of Texas Press.
BAKHTIN, M. M. (1981). The Dialogic Imagination: Four esays. Austin: University of Texas Press.
BANDURA, A. (1976). Social learning theory. New York: Prentice Hall.
BASIL, M. D. (1996). Identification as a mediator of celebrity effects. Journal of Broadcasting and Electronic Media, 40, 478-495.
BOURDIUE, P., CHAMBOREDON, J. C. & PASSERON, J.C. (1991). The craft of sociology: epistemological preliminaries. New York: Walter de Gruyter.
BETTELHEIM, B. (2002). Psicoanálisis de los Cuentos de Hadas. Barcelona: Crítica.
COHEN, J. (2001). Defining identification: a theoretical look at the identification of audiences with media characters. Mass Communication & Society, 4(3), 245-264.
DOLTO, F. (1986). La imagen inconsciente del cuerpo. Barcelona: Paidós.
DOLTO, F. (1974). Psicoanálisis y pediatría. Mexico: Siglo XXI Editores.
DURRETT, M. (1959). The relationship of early infant regulation and later behavior in play interviews. Child Development, 30(2), 211.
ELLIS, C., & BERGER, L. (2002). Their story/my story/our story: Including the researcher’s experience in interview research. In J. F. Gubrium & J. A. Holstein (Eds.), Handbook of interview research. Thousand Oaks, CA: Sage.
FITCH, K. (1994). Criteria for evidence in qualitative research. Western Journal of Communication, 58, 32-38.
FONTANA, A., & FREY, J. H. (2005). The interview: From neutral stance to political involvement. In N. K. Denzin & Y. S. Lincoln (Eds.), The Sage handbook of qualitative research (3rd ed.). Thousand Oaks, CA: Sage.
FREUD, S. (1907). El poeta y los sueños diurnos. In Freud, S. (1932). Obras completas. Madrid: Biblioteca Nueva.
FREUD, S. (1911). Totem y tabú. In Freud, S. (1932). Obras completas. Madrid: Biblioteca Nueva.
FREUD, S. (1919). Más allá del principio del placer. In Freud, S. (1932). Obras completas. Madrid: Biblioteca Nueva.
FREUD, S. (1932). Nuevas lecciones introductorias al psicoanálisis. In Freud, S. (1932). Obras completas. Madrid: Biblioteca Nueva.
FUENZALIDA, V. (2005). Expectativas educativas de las audiencias televisivas. Bogota: Grupo Editorial Norma.
FREY, L., BOTAN, C., FRIEDMAN, P. & KREPS, G. (1992). Interpreting communication research: a case study approach. New Jersey: Prentice Hall.
GRINBERG, L. (1978). Teoría de la identificación. Buenos Aires: Paidós. Buenos Aires.
GUBRIUM, J. F., & Holstein, J. A. (2009). Analyzing narrative reality. Thousand Oaks, CA: Sage.
HOFFNER, C., LEVINE, K., & TOOHEY, R. (2008). Socialization to work in late adolescence: the role of television and family. Journal of Broadcasting & Electronic Media, 52(2), 282-302.
HOFFNER, C. (1996). Children's wishful identification and parasocial interaction with favorite television characters. Journal of Broadcasting & Electronic Media, 40(3), 389-402.
HUR, K., & BARAN, S. (1979). One-parent children’s identification with television characters and parents. Communication Quarterly, 27(3), 31-36.
KLEIN, M. (1974). Psicoanálisis del Desarrollo Temprano. Buenos Aires: Hormé
LINDBERG, M., CHAPMAN, M., SAMSOCK, D., THOMAS, S., & LINDBERG, A. (2003). Comparisons of three different investigative interview techniques with young children. Journal of Genetic Psychology,164(1), 5-28.
LINDLOF, R. R., & TAYLOR, B. C. (2002). Qualitative communication research methods (2nd ed.). California: Sage.
MAIGRET, E. (2005). Sociología de la comunicación y de los medios. Bogota: Fondo de Cultura Económica.
MATTELART, A. & MATTELART, M. (1997). Historia de las teorías de la comunicación. Barcelona: Paidos.
MAZET, P. & HOUZEL, D. (1981). Psiquiatría del niño y del adolescente. Barcelona: Editorial Médica y Técnica.
MAZZARELLA, S., & PECORA, N. (2007). Revisiting girls’ studies. Journal of Children & Media, 1(2), 105-125.
MEAD, G. H. (1934). Mind, Self, and Society: From the Standpoint of a Social Behaviorist. Chicago: University of Chicago Press.
MONNOT, C. (2010). The female pop singer and the “spprentice” girl. Journal of Children & Media, 4(3), 283-297.
OCAMPO, M, GARCÍA, A. & GRASANO, E. (2003). Las técnicas proyectivas y el proceso psicodiagnóstico. Buenos Aires: Nueva Visión
OPPENHEIM, D. (1997). The attachment doll-play interview for preschoolers. International Journal of Behavioral Development, 20(4), 681-697.
PIAGET, J. (1961). La Formación del Símbolo en el Niño. Mexico: Fondo de Cultura Económica.
RINCÓN, O. (2002). Tendencias de investigación sobre televisión infantil en Colombia. In Vélez, C. (Ed.). Televisión infantil: voces de los niños y de la industria televisiva. Bogotá: Convenio Andrés Bello y Fundación Restrepo Barco. 2002.
RIVIERE, J.(1975). La fantasía inconsciente de un mundo interno reflejado en ejemplos de literatura. En M. Klein. Nuevas direcciones en psicoanálisis. Buenos Aires: Paidos.
STAKE, R. (2000). Qualitative case studies. In N. Denzin & Y. Lincoln. (Eds). Handbook of qualitative research, 2nd edition. California: Sage.
STAKE, R. (1995). The art of case study research. London: Sage.
STOVER, C., HORN, P., & LIEBERMAN, A. (2006). Parental representations in the play of preschool aged witnesses of marital violence. Journal of Family Violence, 21(6), 417-424.
TIAN, Q., & HOFFNER, C. (2010). Parasocial interaction with liked, neutral, and disliked characters on a popular TV series. Mass Communication & Society, 13(3), 250-269.
TODOROV, T. (1984). Mikhail Bakhtin: the dialogical principle. Minneapolis: University of Minnesota Press.
VILCHES, L. (1993). La televisión: Los efectos del bien y del mal. Barcelona: Paidós.
WINNICOTT, D. (2005). Realidad y juego. Barcelona: Gedisa.
Enlaces refback
- No hay ningún enlace refback.